Thursday, November 15, 2007

Arvustan - daki.elab.siin raamat


TEGELIK PÕHJUS OMALE BLOG TEHA oli mul blogimäng "arvusta raamatut." Sest ma tahaksin tõepoolest saada tasuta raamatut jõulukingiks ja suur aitäh PetronePrindile ja Epppule selle eest.

Täna räägin ma raamatust nimega DakiElabSiin.

Ma olin Dakit enne blogis lugenud ja pean ütlema, et blogis on tal väga erineva stiili ja tasemega asju. Mu meelest on ta vahel üpris nõmedalt puberteetiku slängiga, pooled sõnad inglise keeles, veerand juttu estenglish, ja siis kohe järgmisel hetkel nii võrratult poeetiline ilus eesti keel. Mulle meeldib, kui soojalt ta oma lapsepõlvekodust ja lapsepõlvest on kirjutanud. Ja ta looduskirjeldused.. ja siis jälle mingi jama puberteetiku släng.

Igatahes, kui nägin poes raamatut, siis arvasin, et ma vist ei osta, las lihtsalt sirvin. Aga mulle meeldis see, mis ma raamatust nägin. Tundus, et see labane pubetreetik on välja kärbitud ja jäänud on poeetiline pool ja see lapsepõlvearmastaja pool. Lahedad killud olid ka www.otseelust.ee leheküljelt võetud . Need on killud, mida tema või mõni muu pealtnägija, õ'igemini pealkuulja suvaliselt on üles korjanud.

Ja Daki raamat on nagu seapesa või nagu kaleidoskoop. Üke hetk: imeline looduskirjeldus, teine hetk: mingi loll lugu, näiteks sellest, kuidas ta oma kassiga mässerdab, kolmas hetk: pealt kuuldud ülinaljakas dialoog (taksojuhtide killud näiteks raadioeetris). tänu neile kildudele saab raamatut suva koha pealt lugema hakata..

Raamat on jagatud kevad - suvi - sügis - talv. Daki ütles sissejuhatuses seda, et tema meelest on asjad seotud omavahel aastaaegasid pidi, mitte lineaarselt. See oli väga huvitav mõte, ja lähenemine.

Raamatul on ka õnnelik lõpp. Daki on nagu Bridget Jones, joob ja suitsetab ja üritab dieeti pidada ja otsib meest... Kuni leiabki...Kahjuks teavad blogilugejad, et Daki elu läks pärast seda raamatu lõppu edasi... mitte just õnnelikult (kui mitte öelda p...sse). Selle raamatuga sai justnagu mingi osa Dakist läbi. Mul on kahju, et ta enam nii avameelselt oma suhetest ei räägi. ja et ma ei tea - mis siis juhtus, miks Daki pulm ära jäi. Seal raamatus vastust pole.. või on... Vist on!!!!!!

Mul on see raamat vannitoas nüüd, vetsu ja vanni vahel on üks korv, kus on MÕNUSAD ASJAD, MIDA VÕIB LUGEDA SUVALISEST KOHAST SUVALINE AEG.

2 comments:

Daki said...

Aga näed, sul oli õigus. Ma ise vaatan ka vahepeal oma vanu asju, tunnen rõõmu ja piinlikkust vaheldumisi. Aga ära ka ei kustuta, sest - kasvamise lugu, eks.

Aga see estenglish on jätkuvalt küljes, kuigi üritan jõuga vähemaks võtta.

Aitäh sulle!

Eppppp said...

Heler, sul on üks viit vale lõpuga - peal kuuldud kildude lk on http://www.otseelust.com/

aitäh ja ootan huviga su uut juttu!